شما می‌خواهید یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنید اما قطعا نمی‌خواهید مسیر پیشرفت و ترقی‌تان محدود باشد! پس ما برای رسیدن به موفقیت و فرار از محدودیت، در کنارتان هستیم. ثبت شرکت با مسئولیت محدود طرفداران زیادی در ایران دارد چون شرایط مناسبی را پیش روی کسب و کارهای نوپا، کوچک و متوسط می‌گذارد و البته با شرکت سهامی خاص (که اتفاقا آن هم جزو شرکت‌های محبوب و پرطرفدار است) تفاوت‌هایی دارد که در ادامه همین مطلب به این موضوع اشاره خواهیم داشت.

به طور کلی باید گفت تاسیس و ثبت شرکت، اولین مرحله از نقشه و برنامه شما برای تجارت و کسب و کار است اما آیا برای موفقیت و پیشرفت هم برنامه جدی دارید؟ البته که دارید چون زمانی که شما تصمیم به انتخاب یک مشاور و متخصص ثبت شرکتها می‌گیرید.

در حقیقت می‌خواهید این مرحله حساس را بدون مشکل طی کنید تا در مراحل بعدی و در ماه‌ها و سال‌های آینده گرفتار دادگاه و شکایت و یا ضرر و زیان نشوید. پس شما جزو افرادی نیستید که به موفقیت فکر نمی‌کنند و فقط یک تصمیم لحظه‌ای و آنی دارند و به همین خاطر باید به شما تبریک گفت.

تعریف شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود چیست و چگونه می‌توانم آن را ثبت کنم؟ تعداد شرکا در شرکت با مسئولیت محدود چند نفر است؟ شرایط سرمایه در ثبت این شرکت چیست؟ شرکت با مسئولیت محدود چه تفاوتی با شرکت سهامی خاص دارد؟ اینها از جمله سوالاتی است که در ذهن شما نقش بسته و ما پاسخش را برای شما داریم.

شرکت با مسئولیت محدود عبارت است از شرکتی که حداقل بین دو نفر با اهداف تجاری تشکیل می‌شود و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه‌شان تبدیل به سهام شود، به میزان سرمایه خود مسئول قروض و تعهدات شرکت خواهند بود.

شرکت با مسئولیت محدود هرچند پرطرفدار است اما پیچیدگی‌ها و ظرافت‌های خاص خود را دارد که اگر به آنها توجه نشود، می‌تواند آینده شغلی، اجتماعی و اقتصادی یک شخص یا چند نفر را با تهدید و مخاطره مواجه سازد.

از جمله ساده‌‎ترین موضوعاتی که باید در ثبت شرکت با مسئولیت محدود به آن توجه داشت این است که در نام شرکت حتما باید عبارت «با مسئولیت محدود» قید شود.

نکته مهم دیگر اینکه نام هیچ یک از شرکا نباید در نام شرکت قید شود و اگر قید شود به این معنا خواهد بود که آن شخص برای پرداخت تمام بدهی‌های شرکت دارای مسئولیت و تعهد است و در مقابل اشخاص ثالث، مسئولیت تضامنی دارد؛ به عبارتی این شخص حکم شریک ضامن را در شرکت تضامنی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *