ثبت شرکت سهامی خاص به خاطر ظرافت‌ها و جزئیات خاصی که باید در آن رعایت شود، یک اقدام مهم و حساس به شمار می‌آید و متخصص و کارشناس خودش را می‌طلبد . شرکت سهامی خاص از جمله متداول‌ترین و پرطرفدارترین شرکت‌هایی است که در ایران به ثبت می‌رسد اما اگر کوچکترین خطا و اشتباهی در مرحله ثبت شرکت رخ دهد و نادیده باقی بماند، می‌تواند پایه‌های یک کسب و کار را دچار سستی و لغزش کرده و در آینده دور یا نزدیک، تبعات منفی و سوء خود را از نظر حقوقی نمایان سازد.

چرا ثبت شرکت سهامی خاص ؟

هرچند همه افراد مختار هستند که همه امور ثبت ثبت شرکت سهامی خاص شرکت سهامی خاص خود را شخصا پیگیری کنند و اجباری به مشورت تخصصی نیست اما چنانچه متقاضیان ثبت شرکت از مشورت متخصصان و کارشناسان خبره ثبت شرکتها بهره‌مند شوند، نه‌تنها همه مراحل ثبت شرکت را با موفقیت و آگاهی کامل طی می‌کنند بلکه در طول فعالیت خود هرگز با مشکلات و معضلاتی که ناشی از اشتباه یا عدم اطلاع در مرحله ثبت شرکت بوده است مواجه نخواهند شد و مشکلات حقوقی و قضایی ناشی از آن را نیز نخواهند داشت.

چون یک کارشناس خبره در همان روز اول و همان قدم اول برای ثبت شرکت سهامی خاص در کنارشان حضور داشته که مسیر تجارت و کسب و کارشان را از نظر حقوقی برایشان هموار و روشن ساخته است.

در این نوشتار می‌خواهیم با زبان ساده، اطلاعاتی درباره شرکت سهامی خاص و نحوه ثبت آن در اختیار شما قرار دهیم و همچنین اگر تمایل داشته باشید، می‌توانید همه مراحل ثبت شرکت‌ خود را از هر نوع که باشد، به متخصصان خبر و کارشناسان باتجربه موسسه ثبت نشان واگذار کنید.

تعریف ساده شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که در آن سرمایه تبدیل به سهام می‌شود و هر فرد به اندازه سرمایه خود دارای مسئولیت است. برای تاسیس یک شرکت سهامی خاص حضور حداقل سه سهامدار و دو بازرس ضرورت دارد و در این شرکت‌ها سهامداران و بازرسان نباید نسبت فامیلی داشته باشند.

همچنین در نامگذاری این نوع شرکت‌ها باید عنوان «سهامی خاص» قبل یا بعد از نام شرکت قید شود. از سوی دیگر باید 35 درصد از مقدار کل سرمایه شرکت سهامی خاص در یک حساب بانکی که به نام شرکت است بلوکه شود که البته این وجه پس از ثبت شرکت، قابل برداشت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *