در این مطلب قصد داریم یک توضیحات جامع و کاملی در مورد هزینه های ثبت برند در سال ۹۹ و هزینه های روزنامه رسمی نوبت اول و دوم و سوالاتی که ممکن است در این زمینه برایتان مطرح باشد، بیان کنیم.
البته قبل از شروع صحبت درمورد هزینه های ثبت برند برای شما توضیحاتی را درمورد ثبت برند و علایم تجاری و ثبت برند بین المللی آورده ایم. همراه ما باشید.

برند چیست؟

برند (Brand) در حقیقت نماد خاص، نام، لوگو، مارک، کلمه و یا جمله‌ای است که محصولات یک شرکت‌ را از دیگر محصولات متمایز و متفاوت می‌کند. برند مربوط به کالا یا تولیدکننده، خدمت خاص یا یک موسسه خدماتی، شرکت یا سازمان، شخص، مکان، رویداد، مذهب و عقیده می باشد.

ویکی پدیا اینگونه برند را تعریف کرده است :

“نمانام[۱] یا بِرَند (به انگلیسی: brand) یا مارک (به فرانسوی: marque)، نام یا عبارت یا طرح یا نماد یا هر ویژگی دیگریست که مشخص‌کنندهٔ خدمات یا فروشندهٔ محصولی خاص باشد که به وسیلهٔ آن از دیگر محصولات و خدمات مشابه متمایز می‌گردد. عنوان قانونی برای برند، نشان تجاری است.[۲] کمیته (انجمن) بازاریابی آمریکا (۱۹۶۰) اینگونه برند را تعریف می‌کند. «یک نام، واژه، سمبل، یا طرح یا ترکیبی از آن ها است که هدف آن شناساندن محصولات و یا خدمات یک فروشنده یا گروهی از فروشندگان به مشتریان و همچنین تمایز محصولات آن ها از سایر رقبا می‌باشد.

برند و علامت تجاری چه تفاوتی دارند؟

نشان یا علامت تجاری (Trade Mark)، به علامتی متشکل از حروف، شکل، رنگ، شعار، آهنگ یا تصویر خاصی گفته می شود. علامت تجاری را میتوان تصویری در نظر گرفت که سازمان ها و شرکت ها از خود یا محصولاتشان، همانطور که هستند ارائه می دهند، اما برند هویت تجاری محصول محسوب می شود.

انواع برند

برندها براساس آنچه معرفی می کنند، در انواع مختلفی می باشند. چندین نوع برند را در ادامه ذکر کرده ایم:

  •  برند محصول: برند شدن محصول یا خدمت خاص
  • برندهای شرکتی: برند شدن یک شرکت با محصولات یا خدمات مختلف
  • برندهای شخصی: برند شدن اشخاص مانند یک ورزشکار یا خواننده
  • برندهای عمومی: به عنوان مثال: مراسم های حکومتی
  • برندهای جغرافیایی: همچون یک شهر خاص
  • برندهای فرهنگی: مثل: یک مراسم فرهنگی
  • برندهای مذهبی: مانند یک مسجد یا کلیسا

مزایای ثبت برند چیست؟

ثبت برند مزایای بسیاری دارد اما به اختصار در ذیل چندین مورد را برایتان ذکر کرده ایم:

  1. یک برند خوب محصول شما را در ذهن مشتری ماندگار می کند. و موجب تمایز محصولات و خدمات ما با دیگران می شود به خصوص امروزه که برندهای بسیاری وجود دارد. به عنوان مثال شما وقتی نام ال جی را می‌شنوید چه چیزی به ذهن تان خطور می کند؟
  2. برند خوب باعث می شود که مدیران ارشد سازمان را از خطر خارج شدن از مسیر اصلی حفظ کند.
  3. ثبت برند به مصرف کنندگان انگیزه ی خوبی برای خرید می دهد. به عنوان مثال برندهایی همچون آدیداس، آرمانی و… امروزه همیشه مورد توجه مردم هستند و مردم آنها را دنبال می‌کنند. شما هم اگر علاقه دارید مانند این برند های پر طرفدار باشید، قدم اول ثبت آن است. تیم «های ثبت» ارائه دهنده خدمات ثبت برند به شما عزیزان می باشد.
  4. برندها موجب تشویق مصرف کنندگان برای خرید می‌شود و هیجان را به دل جامعه می‌آورد.
  5. بی شک شرکت یا سازمانی که برند شود، پولدار هم خواهد شد و این دو ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند. یک گام مهم برای شناخته شدن محصول و خدمات ما، ثبت برند ماست. چون باعث می شود که به صورت حرفه ای و رسمی کار خود را آغاز کنیم و هنگامی که مشتریان با ما ارتباط بگیرند و ثبت علامت تجاری ما را ببینند حتما متوجه خواهند شد که با یک شرکت حرفه ای و متخصص روبرو هستند و بسیار راحت تر به ما اعتماد می کنند.
    البته لازم به ذکر است تنها ثبت علامت تجاری و برند برای برندسازی و شناخته شدن کافی نیست و در حقیقت این کار گام اول این پروسه ی طولانی و پر رقابت است. برای موفق شدن در این راه عوامل بسیاری همچون: تبلیغات، مدیریت ارتباط با مشتریان، کیفیت محصولات و خدمات دخیل هستند.
  6. ثبت علامت تجاری موجب می شود برند ما حفظ شود و هیچ کس نتواند بدون اطلاع ما از اسم و رسم ما، سوء استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *